Om mig Maila mig Bilder FMF Fotboll

Bilder 16-23 dec

Bilder 24 dec och fram

5/1

Nu ska jag försöka sammanfatta vårt besök i Ryssland.

Vi kom till flygplatsen i Moskva vid 18.00 (Rysk tid alltså kl 22.00 thai tid som våra kroppar var inställda på) Då hade vi suttit i flygplanet drygt 10 timmar. När vi kom till Ryssland skulle vi ta oss till en buss som skulle köra oss direkt till hotellet, eftersom vi bara var där på transit och inte hade visum. Att hitta någon som pratar engelska i Ryssland är inte lätt. Så det tog oss fyra timmar innan vi var vid vårt hotell (som låg 200 meter från flygplatsen.) Väntan inne på flygplatsen var inte så kul, vi var trötta, hungriga och törstiga. Men vi kunde inte handla, för de tog inte visa kort! På en flygplats?! Tillslut hittade Anders en som följde oss till hotellet. Vi transporterades i en buss, med vakt, så vi inte skulle rymma. Vi släpptes av precis utanför hotelldörren och räknades, så ingen saknades. Därefter tog de våra pass, låste in oss på våning tre, och därifrån fick vi inte röra oss utan vakt. De hade kameror på varje rumsdörr, så de såg på sin tv om någon öppnade dörren. På morgonen väcktes vi vid nio. vid halv tio fick vi ställa upp oss i ett led och vakten ledde oss till ett litet rum där de hade dukat fram tre mackor, en joghurt och ett glas juice som var vår frukost. På vägen till vårt frukost rum passerade vi hotellets "riktiga" frukostbuffé, som såg jättegod ut, men den fick vi inte äta av. Därefter transporterades vi återigen upp på vårt rum, tills bussen hämtade oss. Dessutom var alla riktigt otrevliga, vilket man inte är van vid om man vart i Thailand i tre veckor, där alla är jättetrevliga. När vi bad frukost vakten om mer juice, svarade han bara surt att det räckte med den vi hade. Så det lär nog dröja en stund innan jag vill till Ryssland... Men nu är jag hemma på mitt rum på vinden och funderar på hur jag ska få min lägenhet klar, så nu är allt som vanligt igen!

Men nu är det bara att börja spara till nästa resa...

4/1

Vi är i Ryssland. Jag tycker inte om Moskva, jag tycker inte om Ryssland, jag tycker inte om flygplatsen i moskva, jag gillar inte ryssar och rysskor, JAG VILL ÅKA HEM!

2/1

Nu är vi i bangkok. Inga smällar än, det verkar faktiskt ganska lugnt, men man vet väl aldrig.

Vi har iallafall vart på ett vatten land idag. Rutshbanor och sånt, alltid kul. Dock lite halv sunkig vattenpark, skulle behövas lite renovering där. Verkade inte vara en turistplats, folk glodde som tusan på oss, vi var de ända vita på hela stället.

Så ikväll blir det kanske lite shopping, det beror på läget och vad UD säger. De kanske vill att man ska stanna inne.

Ha det bra!

31/12

Gott Nytt År!

Här firar vi nyår om 50 minuter. Vet att ni har lite längre kvar på året. Vi åker till Bangkok imorgon vid 06.00. (När ni firar nyår i Sverige. Känns inte så kul att åka dit just nu, eftersom de visst smäller lite bomber där. men de smällde ju idag, så det är väl inte troligt att det händer imorgon igen. Vi får väl tillbringa tre dagar på hotellet om det är oroligt.
Känns förövrigt bra att vi flyger Ryskt, nu när de har hängt Saddam...

Nu smälls det raketer överallt här, så vi har köpt hörselproppar så vi ska få sova lite inatt.

kommer kanske inte kunna uppdatera mer nu, men ha det bra allihopa så ses vi på fredag. (eller om någon saknat mej mycket, så går jag skräprundan i Tranås på lördag morgon:)

Kram

30/12

Aj, aj, aj vad jag har brannt mig idag. Men det ar ju bast att battra pa brannan nu nar det bara ar en vecka tills vi aker hem. Har legat vid poolen hela dagen. Anders, Alice, Tilda, Ann och Niklas har vart och tittat pa buddah gubbar och munkar, men vi andra valde solen.

29/12

Vi har shoppat i Chaweng idag, alltid lika kul. Sen hade de andra simtavlingar i poolen. Jag fick bara vara med om jag lovade att inte bli sur om jag forlorade. Det kunde jag givetvis inte lova, och darfor fick jag inte vara med.

28/12

Emelie och jag har tränat thaiboxning idag. Jag var lite anti innan, men det var jättekul, fast jobbigt. Förbjöd Anders att ta kort på mig, men titta gärna på korten på Emelie. Hon såg lite cool ut, det gjorde inte jag! Tränade en halv timme var, med en tränare som nog tyckte vi slog jättehårt. Så det blir nog upprepning på det på lördag.

Blev en liten kort barrunda. Började ösregna, så vi gick hem. Det var det roligaste på hela kvällen. Alltså att det ösregnade och vi hade brutalt mycket vattenkrig på hemvägen. Men lite lite blöta var vi när vi kom hem. Men det är ju lite varmt här, så man fryser ju inte.

27/12

Vi gick upp jättetidigt i morse, vid sju! Det kanske inte låter så tidigt, men hemma är ju klockan bara ett då! Iallafall så åkte vi på en guide tur till Koh Tao, en ö med Thailands bästa snorkling. Själv är jag ju lite allergisk mot guider och särskilt stimmande sådana. men snorklingen var riktigt coolt. Och det var ju det vi åkte för. Så nästa gång blir det nog utan guider.

Nu kommer vi nog avsluta med McDonalds, ibland måste man ju unna sig nått gott.

Vi är oxå allmänt trötta på vattenproblemet som finns på vårt hotell. Man kan duscha i två minuter sen tar vattnet slut och man måste vänta 15-20 minuter på att det kommer igen. Är man nio stycken som ska duscha tar det ca tre timmar. Tråkigt och vi klagar, men de verkar inte hitta problemet. Små surt...

Har fått en ny gudson, han heter Oscar och är 16 år! Gulligt va?

26/12

Dagen har vart väldigt stressig. Anders, Alice, Tilda och Alexandra har vart på orm show. Så vi andra har legat på stranden och... ja inte gjort någonting. Jo, vi har gått fem meter till vattnet och badat emellanåt. Brände mig lite, somnade och ingen vände på mig, elakt!

Oscar är dryg som vanligt, så inget nytt idag.

Var och shoppade igår. Handlade massor och gjorde inte av med alls mycket pengar. Det är så himla roligt att shoppa här!

Alice hälsar till sina mostrar.

25/12

Dagen började med att Alice upptäckte att hon fått en lös tand. Nästan alla i hennes klass har redan tappat tänder, så detta var en ganska stor grej. Men inte nog med detta, det fanns ytterliggare TRE lösa tänder i hennes mun!

Har tillbringat dagen på stranden, slappt! Inte så jätte röda idag faktiskt. Konstateras oxå att man blir brun även att man ligger under parasoll eller smörjer in sig med solskyddsfaktor 30. Fast jag och Emelie förnekar fortfarande detta, det kan inte vara möjligt. tror de som blir bruna under parasoll har smyg solat!

24/12

God jul!

Eftersom det bara är jul en gång om året firar vi det genom att låta kroppa anta julens färger. Iallafall vissa av oss... (Anders, Oskar och jag!)
Vi har kommit fram till att det måste vara så att tomten säger; -Finns det några solbrända barn?

Annars känns det lite fel att det är jul, iallafall när man ligger på stranden och de börjar spela julmusik. Konstigt!

Nu ska vi på julfest!

23/12

Nu ar jag pa internetcafet  och uppdaterar, sa nu saknas det lite bokstaver igen.
Vi var pa skumparty igar, sa vi var lite trotta imorse. Inte sa farligt men lite sega var vi allt. Kul med skumparty, men vi blev ju dyngsura sa vi fros resten av kvallen. Manga ganger forsokte vi ringa hem, men det var inte manga som ville prata med oss. Men pappa svarade iallafall.

Manga transvestiter finns det har, emelie och jag la ner en stor del av kvallen med att fundera pa hur de kunde ha sa tajta byxor och var de hade gjort av den. Intressant eller?

Idag har vi legat pa stranden hela dagen och blivit lite roda om ryggarna. aj aj aj, men det ar sant man far rakna med  har. Skont var det iallafall. nu ar planerna att titta pa tjej boxning, fast alla sager att det ar mesigt, men det kanske racker for oss. nu ska jag ga tillbaka till hotellet och forsoka sno datorn (som det ar ko pa) och lagga ut en bild pa min RODA rygg!

Kram

22/12

Vi tänkte åka till en strand där det inte blåste så mycket idag. men det visade sig att det blåste ännu mer där. Eftersom det har vart ganska molnigt idag så gick vi en sväng i en annan by (har ingen aning om var det var) Så jag har lyckats få in lite shopping idag oxå:)

Nu slappar vi lite, har vart på massage. Kanske lite skumparty ikväll får se vad vi känner för. Sist det var utgång tappades Niklas bort och det ända han sa när han återfanns var; -jävla bögar, så vi vet inte om vi vågar festa till det.

Hoppas alla mår bra hemma och att db/locellus folket hade kul igår och inte är allt för bakis!

21/12

Har vart på safari idag. Elefant ridning, bad i vattenfall och umgåtts med apor (kändes som på jobbet). Vi fick även laga thailändsk curry. Brutalt starkt, vi trodde en stund att vi skulle brinna upp. Men vi överlevde...

Emelie blev anklagad för att se ut som en alien idag, eller om de tyckte det såg ut som att hon hade en alien inuti sig, vi fattade inte riktigt. men det var lite roligt iallafall.

Alexandra och jag tänkte prova ett annat massage ställe idag, men det skulle vi inte ha gjort för det var inte alls skönt, vi bara låg och garvade åt varandra.

20/12

Blåst även idag, så ingen snorkling, dock har vi vart inne i Chaweng och spanat in stranden där idag.
Oskar hade jätteont i örat i morse, så de fick uppsöka jukhus. Visade sig att han hade samlat ihop halva Lamais sandstrand i sitt öra. Så efter lite öronspolning var han på banan igen.
Kvällen har som vanligt avslutats med mat och shoppning.

Hoppas allt är bra med alla hemma!

19/12

Dagen har vi tillbringat vid poolen, det blåser för mycket för beachen idag. Men vi gick ner och hoppade i vågorna, stora vågor inte en chans att hålla sig på benen, men barnsligt kul hade vi. Har även vart på en fågel och tiger show. Var så där, jag gillar inte ens duvorna hemma och nu var det ju jättestora monster fåglar!

imorgon blir det nog snorkling och stranden!

Nu har vi vart ute och ätit, Anders och Emelie har bröllopsdag idag.

Alice och Tilda hälsar till morfar, farfar och farmor.

18/12

Har jag hittat ett internetcafe, eftersom vi inte far igang tradlosa natverket.

Resan har gatt bra, bara familjen Ostlund/Osterstrom som strulade lite med tiden, biljetterna och taxfree shopping. Planet gick 15.40 fran Arlanda och de kom pa 15.39.50 typ. Ann heter ju Osterstrom men det stod Ostlund pa hennes biljetter.

Mellanlandningen i  Moskva var inte den basta heller. Trakig flygplats och ingen pratade engelska ( vi ar inte jatte bra pa ryska.) Alice var jatte hungrig och skulle fa en macka. Den kostade 120 kronor och var inte ens god! En liten lada frukt kostade 60 kronor, tur vi inte var dar sa lange.

Men nu ar vi iallafall framme. Tilda kraks lite, men det gar nog over. Och kan ju meddela att det inte ar sa varst kallt har! Om nagon undrade alltsa:) Har legat vid poolen och nu ska vi ut och pruta!

Nu har vi fått igång datorn, så nu kan det snart bli bilder utlagda här. Jag följde Tilda, och tänkte att alla kommer säkert att bli dåliga i magen, så jag tar det med en gång. Tur att vi ska vara här länge. så man hinner allt ändå.

men lite shopping har vi iallafall hunnit med. Alltid kul att handla, när det inte kostar så mycket.

På kvällen blev det även thaimassage, brutalt, men skönt!